Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av åibk - 28 oktober 2008 21:48

Allt en kvinna kan önska sig!

Tåget från Paris närmar sig belgiska gränsen. I en

kupè sitter en ung dam och en abbé. Damen säger:

- Fader, ni ser här min lilla handväska. Den inne-

håller en del parfymer och andra småsaker som

varje kvinna önskar sig och som man köper bäst

i Paris. Men tullen är tyvärr hög! Gör mig den

tjänsten att gömma väskan under er kaftan, bara

ett ögonblick, medan vi passerar gränsen!

- Nej, mitt barn! svarar abbén. Det vore en stor

synd.

I detta nu hörs tullarens röst från korridoren,

han närmar sig deras kupé. Snabbt sticker damen

sin väska under abbéns svarta, fotsida kaftan och

i nästa sekund tittar tullaren in genom dörren.

Han frågar damen:

- Har ni något att förtulla, madame?

- Nej, ingenting! svarar hon oskyldigt.

Så vänder han sig till abbén: - Och ni, fader?

Abbén gör en gest från huvudet till midjan och

säger: Här uppe har jag ingenting, Men nedanför

har jag allt en kvinna kan önska sig!

Tullaren skrattar och går sin väg.

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards